Nowości i zapowiedzi książkowe 2015. Japonia, Chiny, Korea (4)

p

Trzy książki, które właśnie trafiły na rynek tudzież zaraz się na nim pojawią. I jednocześnie trzy książki, których okładka zwróciła moją uwagę. Jest bowiem coś pociągającego w powadze i dostojeństwie cesarzowej Cixi – gdziekolwiek i jakiekolwiek jej zdjęcie widzę, zawsze znajduję na nim kobietę silną i bezkompromisową – tak samo, jak jest coś zastanawiającego w fotografii ilustrującej Koreę Północną. A i zestawienie barw na okładce publikacji dotyczącej kina azjatyckiego ma w sobie coś, co nie pozwala przejść obojętnie. Przyznam, warstwa wizualna książki często ma dla mnie ogromne znaczenie.

„Pozdrowienia z Korei. Uczyłam dzieci północnokoreańskich elit” Suki Kim (–> Znak) oraz „Autorzy kina azjatyckiego II” pod red. Agnieszki Kamrowskiej (–> EKRANy) ukazały się niedawno w sprzedaży, natomiast „Cesarzowa wdowa Cixi” (–> Znak) zapowiadana jest na 20.07 br. Opisy wszystkich trzech znajdziecie pod linkami.

***

A Wy? Czekacie na którąś z tych książek? A może właśnie czytacie i macie ochotę podzielić się wrażeniami?

Posty powiązane:

Trzecia książka Rafał Tomańskiego!
Nowości i zapowiedzi książkowe 2015. Japonia, Chiny, Korea (3)
Zapowiedzi książkowe 2015. Japonia (2)
Zapowiedzi książkowe 2015. Japonia i Chiny

9 thoughts on “Nowości i zapowiedzi książkowe 2015. Japonia, Chiny, Korea (4)

  1. „Pozdrowienia z Korei…” zwróciły moją uwagę. Może kiedyś przeczytam ; )
    Natomiast książka Jung Chang niekoniecznie, chociaż ciekawie byłoby porównać ze stylem zaprezentowanym przez nią w „Dzikich łabędziach”.

    Słoneczności!^^

    Lubię

  2. A mnie akurat ta o Korei niespecjalnie ciekawi, za to dwie pozostałe chętnie bym dopadła. Kinem się ostatnio wręcz pasjonuję, a o Cixi czytałam w fabularyzowanej „Cesarzowej” Pearl S. Buck i chętnie porównałabym to z jakąś bardziej biograficzną pozycją.

    Pozdrowienia!

    Lubię

  3. Ja czekam na książkę Kim, bo ostatnio widziałam na stronie TED jej wykład na ten temat i ŁAKNĘ usłyszeć więcej, to było mocne wystąpienie i ona wydawała się cudowną kobietą, z którą czuję duchowe powinowactwo.

    Lubię

  4. @Mizuu
    Masz może link do tego wystąpienia? Chętnie bym zerknęła – wystąpienia TED potrafią zrobić wrażenie.

    @Joanna
    Czemu się nie dziwię? ;) Udanego polowania!

    @Luiza
    Kiedyś to taki obszerny termin, prawda? Sporo można tam upchnąć. ;) U mnie też dużo książek na owo kiedyś czeka. A „Dzikich łabędzi”, przyznam, nie czytałam, choć tytuł znany. Zauważam ostatnio, że sprawia mi niemały kłopot jednoczesne bycie na bieżąco z książkami (choćby tymi dalekowschodnimi) i poznawanie tych, które już jakiś czas temu się ukazały, a leżą obecnie na bibliotecznych półkach, niemal zapomniane. Inna sprawa, że teraz bardzo dużo się wydaje…

    @aithne89
    „Cesarzową” Pearl Buck też mam, choć jeszcze jej nie przeczytałam – przynajmniej nie w całości (nie mogłam się oprzeć kartkowaniu ^^). A kino to tak całościowo cię pochłonęło czy tylko azjatyckie? :)

    Lubię

  5. Jestem bardzo ciekawa „Cesarzowej Cixi”. Jakiś czas temu czytałam powieść Anche Min, w której Cixi była główną bohaterką. Różne artykułu w Internecie przedstawiają cesarzową jako kobietę niezwykle wyrachowaną i rządną władzy – obraz przedstawiony w „Cesarzowej Orchidei” był zgoła inny. Z chęcią sięgnę po biografię cesarzowej i przekonam się, który z poznanych przeze mnie wizerunków Cixi jest bliższy prawdy.

    Lubię

Skomentuj

