Wyzwanie czytelnicze na lato. Czytamy japońskie opowiadania

  • czas trwania: 21.06. – 23.09.2012
  • szczegóły wyzwania: TUTAJ

Witajcie!

Nie wiem, jak u Was, ale u mnie dziś deszczowo i burzowo. Niemniej, zaczęło się kalendarzowe lato, a na lato mam dla Was propozycję czytelniczej zabawy. Pomyślałam, że czas wrócić na chwilę do literatury japońskiej i że Was również do tego zachęcę. A że latem nie zawsze ma się ochotę na długie lektury, proponuję poczytać opowiadania. Zresztą, opowiadania to wspaniały gatunek, ale jakoś tak trochę po macoszemu traktowany: bo są za krótkie, bo się kończą, zanim się porządnie zaczną, bo trudno je zrozumieć. Jednak – dajmy im szansę.

Zatem, na najbliższe trzy miesiące proponuję przeczytanie trzech opowiadań trzech różnych autorów, a żeby nie było zbyt prosto, przynajmniej jedno opowiadanie musi być autorstwa kobiety. Czemu? Bo kobiety mają inny punkt widzenia i warto go poznać/porównać – po prostu. Są chętni? Jeśli tak, zapraszam do zapoznania się z zasadami wyzwania  i oczywiście do lektury. Udanej zabawy!

Chętnych, by wziąć udział, zapraszam pod ten link.

2 thoughts on “Wyzwanie czytelnicze na lato. Czytamy japońskie opowiadania

  1. Ciekawe ramy wyzwania. Podoba mi się. Bardzo.
    Przeglądałam listę – nie znam opowiadań ze zbioru Irys. Mam nadzieję, że kiedyś nadrobię.

    Słonecznych dni Ci życzę! (ha, a w Krk jak na razie duszno i upalnie ; ))

    Lubię

  2. @Luiza: A może uda ci się nadrobić właśnie teraz, latem?;) Zachęcam serdecznie.

    Tutaj burza już przeszła, ale huczało od rana porządnie: ściana deszczu i pioruny, taki był mój poranek (ba, nawet światło o 8 rano paliłam w pokoju, bo szaro było…). Nie mam nic do takich poranków, pod warunkiem, że z domu wychodzić nie muszę.^^ Słońce się przyda – byle nie upał;) Pozdrawiam!

    Lubię

Skomentuj

