wyniki losowania #1

Przede wszystkim, dziękuję wszystkim za życzenia z okazji czwartej rocznicy bloga Litera-Tour; miło jest czasem usłyszeć kilka ciepłych słów pod adresem swoim lub bloga czy też, choćby tylko wirtualnie, napić się z kimś czarki sake (tutaj znacząco mrugam oczkiem). Niby nic wielkiego, ale te drobne gesty sprawiają radość i zachęcają, by pisać i tworzyć dalej.

Przechodząc do sedna dzisiejszej notki, zapowiadane niedawno losowanie. Z okazji rocznicy niniejszego bloga oraz Światowego Dnia Książki otrzymać można było mały pakiet: film Anga Lee „Ostrożnie, pożądanie” na podstawie opowiadania Eileen Chang pod tym samym tytułem oraz powieść „Ulica tysiąca kwiatów” Gail Tsukiyamy. Do losowania ułożyłam Wasze nicki w kolejności alfabetycznej, tworząc listę, i użyłam generatora random.org, zaś wylosowanym szczęśliwcem jest…

Luiza

Gratuluję! Proszę jednocześnie o podanie mi adresu, na jaki mam wysłać nagrodę; mój mail dostępny jest w zakładce “zaproszenie na herbatę”.

A skoro już przy wczorajszym Dniu Książki jesteśmy, jak go spędziliście? Zaopatrzyliście się w nowe tytuły, a może darowaliście sobie szperanie po księgarniach i sięgnęliście po któryś z tytułów, które już mieliście pod ręką? W ogóle, znaleźliście wczoraj czas, by poczytać?

Mam też inne pytanie, czysto językowe: jak tłumaczyć angielski termin giveaway na gruncie polskiej blogosfery? Znajduję takie neologizmy, jak „rozdawanka” czy „rozdawajka”, ale żaden mi nie leży, szczerze mówiąc. Nie oddaje istoty oryginału…

5 thoughts on “wyniki losowania #1

  1. @Alina: Ale to nie to samo, brakuje tego czegoś, istoty, sedna. ‚Give away’, czyli oddawać coś, a w tym kontekście (np. Book Giveaway na blogu), przekazywać coś komuś, dalej, ale od siebie (ruch), sprowadzone jednocześnie do postaci rzeczownika. ‚Rozdanie’ może być kart czy pomocy naukowych, w sensie jednak przekazania książki, filmu czy innej nagrody/upominku – już nie bardzo mi leży.

    @Luiza: Znaczy się, w planach wypicie całej tokkuri?;D

    Raz jeszcze gratuluję, nyo. Maila dostałam, paczuszkę prześlę na dniach.

    Lubię

Skomentuj

