zwyczajność

„- Chciałabym wiedzieć więcej o tobie – powiedziała.
– Jestem zwyczajny. Urodziłem się w zwyczajnej rodzinie, zwyczajnie dorosłem, mam zwyczajną twarz, zwyczajne stopnie, myślę o zwyczajnych rzeczach.
– Czy to nie twój ulubiony Scott Fitzgerald pisał, że nie powinno się ufać nikomu, kto mówi, że jest zwyczajnym człowiekiem? To od ciebie pożyczyłam tę książkę – zauważyła żartobliwie, śmiejąc się.
– Rzeczywiście – przyznałem. – Ale ja nie upieram się przy tym świadomie, po prostu naprawdę uważam, że jestem zwyczajnym człowiekiem. Widzisz we mnie coś niezwykłego?
– Oczywiście – powiedziała z nuta zniecierpliwienia. – Nawet tego nie rozumiesz?”

za: Haruki Murakami, Norwegian Wood, Muza SA 2007, str. 185

Skomentuj

